Elektron er blevet til OK

OK overtog Elektron i slutningen af 2022, og for at kunne give kunderne de bedste priser og den bedste service, har vi besluttet at samle alle el-kunder under OK-brandet. Herunder kan du blive klogere og få svar på en række spørgsmål.

Spørgsmål og svar til Elektron-kunder

OK opkøbte Elektron i slutningen af 2022, og siden da har Elektron fungeret uændret. På grund af stærke fælles værdier inden for god kundeservice og ønsket om at gøre det nemt og enkelt for forbrugeren, har vi nu truffet en beslutning om at samle alle elkunder under OK-brandet.

Der er en række fordele ved at være elkunde hos OK, som du kan læse meget mere om under punktet ”hvilke fordele får jeg hos OK”.

OK er et af landets største energiselskaber. Vi har i mere end hundrede år leveret energi til tusindvis af forbrugere og virksomheder i hele Danmark. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til varmepumper og el.

Hos OK ønsker vi at være den foretrukne grønne energipartner til boliger og virksomheder. Vi vil være bedst til at forstå vores kunder og gøre det nemt og transparent at være elkunde. Derfor har vi særligt fokus på at tilbyde el-løsninger, der hjælper danskerne med at spare og optimere elforbruget.

OK er desuden et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Energiteknik.

OK overtager levering af din strøm fra Elektron d. 1. december 2023.

Som kunde hos OK får du en selvbetjeningsløsning, Min OK, hvor du kan holde øje med dit elforbrug både i kWh og i kroner. Du har også mulighed for at få en fast årlig Coop-bonus. Læs mere under punktet 'Kan jeg få Coop-bonus via min elaftale hos OK?'. 

Du har desuden også mulighed for at støtte lokalsporten gennem din elaftale.

Har du spørgsmål, sidder vores kundeservice altid klar til at hjælpe dig.

Vi ved, at det kan være svært at forstå sin elregning til fulde. Derfor har vi samlet en guide med tips og forklaringer, som kan hjælpe dig til at få et bedre overblik over din regning.

Læs vores guide til at forstå din faktura 

Hos OK er vi stolte over vores langvarige samarbejde med Coop, og vi er glade for at kunne tilbyde Coop-bonus til alle vores elkunder. Du kan koble dit Coop-medlemsnummer til din elaftale på vores selvbetjeningsside, Min OK.

  • Hvis du tilgår Min OK fra en computer eller tablet, kan du tilmelde dit Coop-medlemsnummer ved at trykke på ”Profil” og ”Coop-medlemsnr.” i øverste højre
  • Hvis du tilgår Min OK fra en telefon, skal du trykke på menuen i øverste venstre hjørne og derefter vælge ”Profil” og ”Coop-medlemsnr.”

Hvis du har tegnet din elaftale med Elektron indenfor de seneste 6 måneder, vil du have den samme binding med samme periode, som da du indgik aftalen. Du kan se, hvornår aftalen er tegnet i den velkomstmail du fik ved oprettelsen eller under menupunktet ”Aftaler” på Min OK.

Nej. Din saldo hos Elektron bliver overført til OK, hvorfra du fremadrettet vil få leveret strøm. På den måde synes vi, at du som kunde vil opleve den mest glidende overgang.

Da du tegnede din aftale hos Elektron, opgav du dit CPR-nummer. Du kan derfor logge ind med MitID.

Hvis du har udfordringer eller spørgsmål til login, kan du kontakte vores kundeservice på 70 10 20 3370 10 20 33. De sidder også klar til at hjælpe dig i weekenden.

Log ind på Min OK

Nej. OK overtager din Betalingsserviceaftale, så den fortsætter, som den plejer.

På Min OK kan du se alle dine regninger fra OK. Har du behov for at se en af dine regninger fra Elektron, kan du kontakte vores kundeservice på 70 10 20 3370 10 20 33.

Skal du bruge tidligere fakturaer fra Elektron, kan du logge ind på Elektrons selvbetjening 'Min Side'. Du kan logge ind i toppen af denne side.

Nej.Din elaftale fortsætter på samme vilkår og med samme priser, som da du var kunde hos Elektron.

Ja, det kan du. På vores selvbetjeningsside, Min OK, kan du under din elaftale vælge punktet ”Skift elprodukt” og se hvilke produkter, du kan vælge imellem.

Log ind på Min OK

Nej, OK sørger for alt det praktiske i forbindelse med overgangen. Du skal derfor ikke gøre noget.

Hvis du har et OK Kort, fordobler du din støtte til lokalsporten, når du tanker, hvis du samtidig har en elaftale.

Hvis din elaftale har en slutdato, har OK fået informationen med fra Elektron. Du skal derfor ikke gøre noget.

Hvis ikke du ønsker at blive elkunde hos OK, skal du kontakte den leverandør, du ønsker, og bede dem overtage leverancen til dit målepunkt.

Dit betalingsinterval ændrer sig ikke fra det, du har været vant til fra Elektron. Det betyder, at din faktura kommer 3 måneder efter du fik din seneste faktura fra Elektron.

Ja. Inde på Min OK kan du under din elaftale vælge menupunktet ”Tilmeld månedlig betaling”, og se hvilke muligheder, du har for at vælge betalingsinterval.

Hvis du har anmodet om leverandørskifte eller på anden måde fundet en ny elleverandør, skal du blot se bort fra denne information.

Vi får først besked om dit skifte få dage før dette træder i kraft. Alle skift væk fra Elektron sker, selvom Elektron bliver til OK.

top