Officielt: 151.000 naturgas- og varmeservicekunder skifter til OK
”Det er en stor dag i OK. Vi har glædet os meget til at byde kunderne velkomne i OK og er klar til at give dem den gode kundeoplevelse, vi er kendt for på alle vores forretningsområder.”
Sådan lyder det fra Jørgen Wisborg, CEO i energiselskabet OK, der mandag den 31. august overtager 107.000 naturgaskunder og 44.000 varmeservicekunder, som tidligere har været kunder hos Ørsted.
Bliver en stærk aktør på naturgas
Det glæder OK’s Jørgen Wisborg, at handlen nu er godkendt af konkurrencemyndighederne og dermed kan gennemføres. Wisborg ser et stort potentiale i overtagelsen.
”Det her var en unik mulighed for at overtage en kundeportefølje, der med ét slag gør os til en betydende og stærk aktør på naturgasmarkedet,” siger Jørgen Wisborg og uddyber:
”Vi er – i al beskedenhed – eksperter i kundeservice og i at håndtere abonnementskunder på energimarkedet. Vi tilbyder i forvejen en lang række digitale og innovative løsninger, der gør det nemt og bekvemt for kunden.”
Der indgår ingen fysiske aktiver i handlen. Et lille antal medarbejdere vil følge med fra Ørsted til OK.
Fakta om handlen:
I september 2019 offentliggjorde Ørsted og SEAS-NVE, at der var opnået enighed om, at Ørsteds netselskab Radius Elnet, privatkundeforretningen og udendørsbelysningsforretningen var solgt til SEAS-NVE. Forud for godkendelsen vurderede myndighederne, at SEAS-NVE ville kunne opnå en dominerende position på gasmarkedet, såfremt selskabet overtog Ørsteds naturgaskunder. Det er disse kunder, som nu overtages af OK.
Ny naturgaskunde?
Her kan du finde svar som ny naturgaskunde i OK: www.ok.dk/privat/produkter/naturgas
Se også pressemeddelelse fra konkurrencemyndighederne: Konkurrencerådet godkender OK’s køb af gaskundeaftaler