1
På dødsdagen
Samme dag som en person dør, overgår alle afdødes ejendele, aftaler mv. til et dødsbo.
Som pårørende skal du kort tid efter et dødsfald forholde dig til behandlingen af boet. Nedenfor giver vi dig en oversigt over, hvordan sagsbehandlingen foregår hos os i forbindelse med aktive OK-aftaler/produkter.
1
Samme dag som en person dør, overgår alle afdødes ejendele, aftaler mv. til et dødsbo.
2
3
Alle afdødes OK Kort spærres automatisk, når vi får besked om kundens død via CPR-registret.
4
Hvis afdøde har en elaftale, gasaftale, ladeboks eller anden aftale med OK, skal der tages stilling til, om den enkelte aftale skal opsiges, overdrages til ægtefælle/samboende eller overdrages midlertidig til anden person.
5
Har du valgt at få lavet en midlertidig overdragelse af en aftale, er du forpligtet til at betale boets fakturaer, som bliver fremsendt til din adresse.
6
Hvis OK har et krav i boet, boet har en eller flere aktive aftaler hos OK eller boet har et tilgodehavende hos OK, anmelder vi dette på Skifteportalen indenfor 8 uger efter dødsdagen.
Vi laver en forhåndsanmeldelse med oplysninger om OK's krav og afdødes aftaler hos OK.
Kontaktpersonen til skifteretten kan logge på Skifteportalen (minskiftesag.dk) og finde OK's krav eller tilgodehavende til boet.
Når en slutopgørelse foreligger, anmelder OK det endelige krav til boet.
7
For at OK kan udbetale et eventuelt tilgodehavende kræver det en skifteretsattest samt reg. nr. og kontonr., som skal sendes til OK på bobehandling@ok.dk.
8
Som bobestyrer er du ansvarlig for at opsige aftaler indgået med OK på det tidspunkt, hvor aftalerne ikke længere skal være aktive.
9
Når aftalen/aftalerne er ophørt bliver der dannet en slutopgørelse og OK anmelder det endelige krav til Skifteportalen.
10
Når evt. restance er betalt til OK, betragtes boet fra OK's side som afsluttet.
Find mere information under ofte stillede spørgsmål. Du kan også kontakte vores kundeservice på tlf. 70 10 20 33 eller på bobehandling@ok.dk, så klarer vi det sammen.