Overblik over sagsbehandling hos OK

Som pårørende skal du kort tid efter et dødsfald forholde dig til behandlingen af boet. Nedenfor giver vi dig en oversigt over, hvordan sagsbehandlingen foregår hos os i forbindelse med aktive OK-aftaler/produkter.

1

På dødsdagen

Samme dag som en person dør, overgår alle afdødes ejendele, aftaler mv. til et dødsbo.

2

OK får automatisk besked

 
OK får automatisk oplysning om dødsfaldet fra CPR-registret.
 
 
 
 
 

3

OK registrerer afdøde som død i OK’s systemer

Alle afdødes OK Kort spærres automatisk, når vi får besked om kundens død via CPR-registret.

4

OK sender et overdragelsesbrev til afdødes postadresse

Inden for 3 uger efter dødsdagen ændrer OK afdødes adresse til "Boet efter <Navnet på afdøde>" og kontakter dødsboet ved at sende et brev til afdødes postadresse.

5

Du skal beslutte hvad der skal ske med afdødes aftaler hos OK

Hvis afdøde har en elaftale, gasaftale, ladeboks eller anden aftale med OK, skal der tages stilling til, om den enkelte aftale skal opsiges, overdrages til ægtefælle/samboende eller overdrages midlertidig til anden person.

6

Du skal sørge for betaling af afdødes regninger

Har du valgt at få lavet en midlertidig overdragelse af en aftale, er du forpligtet til at betale boets fakturaer, som bliver fremsendt til din adresse.

7

OK anmelder krav/tilgodehavende på skifteportalen

Hvis OK har et krav i boet, boet har en eller flere aktive aftaler hos OK eller boet har et tilgodehavende hos OK, anmelder vi dette på Skifteportalen indenfor 8 uger efter dødsdagen.

Vi laver en forhåndsanmeldelse med oplysninger om OK's krav og afdødes aftaler hos OK.

Kontaktpersonen til skifteretten kan logge på Skifteportalen (minskiftesag.dk) og finde OK's krav eller tilgodehavende til boet.

Når en slutopgørelse foreligger, anmelder OK det endelige krav til boet.

8

Du skal sende information til OK for udbetaling af tilgodehavende

For at OK kan udbetale et eventuelt tilgodehavende kræver det en skifteretsattest samt reg. nr. og kontonr., som skal sendes til OK på bobehandling@ok.dk.

9

Du skal sørge for opsigelse af aftaler

Som bobestyrer er du ansvarlig for at opsige aftaler indgået med OK på det tidspunkt, hvor aftalerne ikke længere skal være aktive.

10

OK anmelder et endeligt krav på Skifteportalen

Når aftalen/aftalerne er ophørt bliver der dannet en slutopgørelse og OK anmelder det endelige krav til Skifteportalen.

11

OK betragter boet som afsluttet

Når evt. restance er betalt til OK, betragtes boet fra OK's side som afsluttet.

Kan du ikke finde det, du søger?

Find mere information under ofte stillede spørgsmål. Du kan også kontakte vores kundeservice på tlf. 70 10 20 33 eller på bobehandling@ok.dk, så klarer vi det sammen.

top